
Over Plusaccount
Wie zijn we?
PLUSACCOUNT bv werd in 2002 opgericht door Walter Verschueren.
Na verschillende jaren als financieel directeur bij een bedrijf in de bouw te hebben gewerkt, besloot Walter om zich volledig en uitsluitend op zijn eigen accountancy- en fiscaliteitsbureau te focusseb, een bureau waar hij al ib 1995 de eerste kiem van plantte.
Vandaag stelt PLUSACCOUNT zijn diensten ter beschikking van cliënten uit de meest diverse sectoren, veelal kmo’s. “Wij mikken vooral op bedrijven die in de grote boekhoudkantoren tevergeefs naar een persoonlijke aanpak en een vast aanspreekpunt zoeken”, vertelt Walter Verschueren. “Vanuit onze filosofie willen we dat alles correct verloopt. Daarbij begeleid ik mijn klanten naar de voor hen meest aantrekkelijke fiscale
“Wij mikken vooral op bedrijven die in de grote boekhoudkantoren tevergeefs naar een persoonlijke aanpak en een vast aanspreekpunt zoeken.“
Wat doen we?
Wij helpen u als bedrijfsleider doorheen de diverse levenscycli die uw bedrijf doorloopt. Naast adviseur zijn wij ook een luisterend oor waar u met uw vragen terecht kunt. We willen enerzijds een klankbord zijn maar zeker ook een steun in de verdere uitbouw van uw onderneming. PLUSACCOUNT mag prat gaan op zijn persoonlijke aanpak. “Klanten zijn voor ons geen nummers”, vertelt Walter Verschueren. “Door verstandige keuzes te maken op bedrijfseconomisch niveau, kan een ondernemer zijn privévermogen zien groeien. Ons eerstelijnsadvies is van cruciaal belang. Wij werken zonder tussenpersonen en als een (nieuwe) klant direct hulp nodig heeft, kan dat ook.”
Wat zijn onze courante taken?
Het efficiënt inrichten van uw financiële administratie
Het verzorgen van uw BTW-aangiften het opzetten en stroomlijnen van uw interne verslaggeving
Het begeleiden bij het starten of overnemen van een onderneming
Het begeleiden bij het opstellen van begrotingen, prognoses en financieringsaanvragen
De aangifte van uw vennootschaps- of inkomstenbelasting
Wij zorgen voor de nachtrust van de ondernemer.
Voor PLUSACCOUNT telt niet alleen de huidige fiscale situatie van onze klanten; wij kijken ook naar de toekomst. Waar gaat het bedrijf naartoe? Wat wil u met uw bedrijf bereiken? Welke activiteiten wil de ondernemer combineren? Hier horen targets bij; zodat duidelijk is wat er moet gebeuren. Daarnaast dient er een vermogensplanning en pensioenplan uitgewerkt te worden. Zoiets vraagt tijd en kan geoptimaliseerd worden door er op tijd werk van te maken. “Het persoonlijk verhaal van ondernemers is vaak onlosmakelijk verbonden met het bedrijf”, vertelt Walter. “Ook daar hebben wij oog en oor voor.”
De wetgeving verandert voortdurend. Om op de hoogte te blijven van de laatste wijzigingen of evoluties doen wij bij PLUSACCOUNT zelf ook een beroep op collegadeskundigen. De BTW-lijn, Tax Quest, … het zijn slechts enkele voorbeelden. Het uitbreiden en op peil houden van onze kennis is een belangrijk aspect van de kwaliteitshandhaving van onze dienstverlening. Daarnaast onderhouden wij regelmatig contact met verschillende specialisten in andere disciplines denk maar aan notarissen, advocaten, sociale secretariaten en sociale verzekeringsfondsen, bankiers, …
Succesvolle ondernemingen
Waar de taak van de boekhouder/accountant er vroeger in de eerste plaats uit bestond om de klant zijn wettelijke verplichtingen binnen de gestelde deadlines te vervullen, zijn de verwachtingen van de klant vandaag de dag veel breder en verwacht hij advies en ondersteuning in verschillende vakgebieden. Als dienstverlener zijn wij dan ook wettelijk verplicht om ons continu bij te scholen zodat wij binnen ons vakgebied steeds up-to-date zijn. PLUSACCOUNT bv is in dat kader ook aangesloten bij het ITAA. Het Institute for Tax Advisors & Accountants, kortweg ITAA, zorgt ervoor dat zijn leden de vaardigheden, kennis, ethiek en invloed hebben om bij te dragen tot succesvolle ondernemingen en een duurzame economie. ITAA verbindt zijn leden met de ondernemers, de overheden en de samenleving. Het instituut verstevigt hun onderling vertrouwen en vertegenwoordigt hun respectievelijke belangen. Verder zet PLUSACCOUNT volop in op digitalisering en automatisering zodat onze klanten zeer snel geholpen kunnen worden.
Plusaccount bv is in dat kader ook aangesloten bij het ITAA. Het Institute for Tax Advisors & Accountants, kortweg ITAA, zorgt ervoor dat zijn leden de vaardigheden, kennis, ethiek en invloed hebben om bij te dragen tot succesvolle ondernemingen en een duurzame economie.
Hoe vind u een goede boekhouder?
In uw zoektocht naar een goede boekhouder is het belangrijk om weten dat het beroep gereglementeerd is. Let er dus op dat u met een erkende boekhouder of accountant in zee gaat.
Daarnaast zal u moeten kiezen tussen:
Een accountant eventueel met bijkomende specialiteit als fiscalist
Een accountant eventueel met bijkomende specialiteit als belastingconsulent
Het onderscheid tussen beide beroepsgroeperingen heeft betrekking op bepaalde wettelijke opdrachten die voorbehouden zijn aan accountants. Wat betreft de adviezen die u mag verwachten hangt alles eerder af van de persoon in kwestie dan van zijn beroepserkenning.
Hoe ziet de ideale boekhouder er uit?
De ideale boekhouder/accountant moet :
Zijn job kennen, uiteraard
Moet luisterbereid zijn
Moet inzake uw bedrijf uw vertrouwenspersoon bij uitstek zijn
Het klikt
De basis voor elke samenwerking is dat het klikt tussen de diverse partijen; dat u een goed gevoel heeft bij mekaar. De ondernemer moet blindelings kunnen vertrouwen op de beroepsernst en vakkennis van zijn raadgever zodat hij zich kan focussen op zijn kernactiviteit.
Walter Verschueren: “Bij PLUSACCOUNT hebben onze mensen deze ernst en kennis zodat wij durven stellen dat wij zorgen voor de nachtrust van de ondernemer.”